У фільмі «Готель «Гранд Будапешт»» доволі багато
бурлеску, який додає динаміки й змушує втрачати контроль над ротом (це я про
усмішку): яскраві кольори, різноманітні контрасти, комізм ситуацій,
«перевертання догори дригом» і російська народна музика.
Звичайно, моє
дівчаче естетичне чуття не дуже схвально сприймає «чорні» жарти. Всі ці
відрубані пальці, а тим паче, смерть котика викликають лише несхвальне «Ах!». Проте в «Готелі «Гранд Будапешт»» є дещо інше, що реабілітує й вивищує його
в очах прихильниць живих котів.
Зізнаюся, що
не читала Стефана Цвейга, тому не
можу розмірковувати з приводу інтерпретації. Але мене зацікавило те, як глядачева
пам’ять
впливає на сприйняття нового фільму.
Акторський склад
«Готелю «Гранд Будапешт»» просто
вражає своєю зірковістю. А чим «зірковіший» актор, тим більше шансів, що за ним
закріплена певна «стереотипна» роль.
З цього
приводу мене найбільше зачепили перевтілення Едварда Нортона, Едріана Броуді
й Вільяма Дефо. Ну і Рейфа Файнса, чого вже.
Я не входжу до
клубу тих дівчат, які передивилися на зимових канікулах всі фільми за участю Нортона, тому для мене він завжди буде
трохи психічно неврівноваженим і невиспаним офісним працівником з «Бійцівського клубу». І от цей нещасний
виявляється доволі таки симпатичним слугою закону із шикарними вусами. Як ми
знаємо з пригод Шерлока Холмса,
поліцейський, слідчий, комісар і т.д. – це завжди ні риба ні м'ясо. Але Нортон
має в цьому образі певний шарм.
Щодо Едріана Броуді, то для мене він
назавжди залишиться добрим сумним піаністом з польського гетто. Певна серйозність
є й у образі Дмитрія, адже це головний
лиходій історії. Але Дмитрій занадто
рухливий, запальний і, зрештою, приречений бути висміяним як головний
антагоніст у комедії. Як на мене, тут також відбувається щось бурлескне, адже «високий»
трагічний образ опиняється в умовах карнавалу, і комічне виникає вже десь на
периферії фільму й пам’яті глядача. Але й мушу визнати, що Едріанові Броуді дуже личить чорний колір.
Найцікавішим і
найвеселішим перевтіленням для мене стала роль Вільяма Дефо. Звичайно, із такою загадковою й дещо загрозливою
зовнішністю йому дуже личила роль найманого вбивці. Але й слід згадати, що він
виконував головну роль в «Антихристі»
Ларса фон Трієра, а це фільм зовсім
іншого спрямування. Після такої серйозної, психологічно тяжкої ролі смішно
бачити його в образі бурлескного виконавця чужої волі.
Я довго думала над тим, кого ж мені нагадує Рейф Файнс. І яким був тріумф, коли я дізналася, що Файнс грав самого лорда Волдеморта (мабуть, не впізнала з носом)! Це ж просто шикарне перевтілення: від володаря темних сил до випещеного конс'єржа-жиголо.
Я довго думала над тим, кого ж мені нагадує Рейф Файнс. І яким був тріумф, коли я дізналася, що Файнс грав самого лорда Волдеморта (мабуть, не впізнала з носом)! Це ж просто шикарне перевтілення: від володаря темних сил до випещеного конс'єржа-жиголо.
Як на мене,
серйозних перевтілень не зазнав Джуд Лоу.
Його вишукана інтелігентність, костюм із краваткою, люлька й навіть вуса
зберігають щось від доктора Ватсона.
Глядачі йдуть дивитися на Джеффа
Голдблюма, Рейфа Файнса, а може,
й на Сіршу Ронан чи Тільду Суїнтон, а може, на всіх одразу.
І тут розкривається
ще один плюс «Готелю «Гранд Будапешт»».
Власне, чому фільм варто дивитися будь-якій представниці прекрасної статі,
навіть незважаючи на трупи людей і котів. Та тому, що автори фільму зробили
безпрограшний хід, запросивши таких відомих і різнотипних акторів-чоловіків. Як
наслідок, кожній пані буде ким захоплюватися: чи то вишуканим Джудом Лоу, чи то милим і кумедним Едвардом Нортоном, чи то міцним і
сильним Рейфом Файнсом, а чи то
загадковим і небезпечним Едріаном Броуді.
До речі, подейкують,
що головну роль в «Готелі «Гранд
Будапешт»» мав виконувати Джонні
Депп, проте в певний момент він вибув з проекту. Страшно навіть уявити, що зробив
би фільм із серцями представниць прекрасної статі, якби ця роль таки дістала Джонні.
Немає коментарів:
Дописати коментар