Як на мене,
стосунок «Особливої думки» («Minority Report») до кіберпанку є не таким уже й суттєвим. Спочатку це ще
можна сприймати як колізію світу людей і світу технологій, проблему
антиутопійної системи.
Цей фільм міг
би бути антиутопійним, якби режисер спинився на сцені ув’язнення головного
героя. Але Голівуду це ні до чого,
тому «Особлива думка» завершується
хепі-ендом. Я б навіть сказала, таким вітаїстичним жестом мало не в дусі Коцюбинського.
Чесно кажучи,
переглядаючи цей фільм, я зрозуміла, що відвикла від «екшену». В одинадцятому
класі я поступово, ніби занурюючись у річку, звикала до сповільненого, майже
статичного артхаусу. Тепер я не можу нормально сприймати кіно, яке показують у
телевізорі, всі ці погоні, постріли, насилля. В мене навіть телевізора нема. І я
засумувала за тими часами, коли в мене були дім, сім’я і телевізор.
Взагалі, «Особлива думка» - це для мене фільм про
викрадення дітей. І тут не має значення, якого року відбувається дія. Найстрашніше
те, що усе це відбувається тут і тепер.
Нещодавно я
проходила психофізичний тренінг із режисеркою Анною Самініною. В нас була така групова вправа, яка називалась «броунівський
рух»: ми хаотично ходили по кімнаті й Анна
задавала нам якісь ситуації, у яких, відповідно, ми мали змінювати свій рух.
Одного разу Анна сказала нам уявити, що ми загубили
дитину в супермаркеті. Звичайно, ні в кого з нашої групи дітей нема (та навіть
чоловіків чи дружин) і ми поганенько впоралися із завданням. Анна зупинила нас і розповіла одну
історію.
Одна жінка
прийшла в супермаркет «Billa»
зі своєю донькою. Поки жінка кудись відвернулася, дитина
зникла. Мати негайно звернулася до персоналу. За 7 хвилин оточили супермаркет. Дівчинку
знайшли сплячою в туалеті – під дією якихось речовин, перевдягнутою в хлопчачі
речі. Злочинці встигли втекти. Суто психологічно, «хлопчика» в туалеті ніхто б
не знайшов, бо шукали б дівчинку.
Проблема в
тому, що коли ти працюєш із мистецтвом, ти мусиш усе це знати й відчувати
гостріше, ніж інші.
Немає коментарів:
Дописати коментар